Forester 2.5XT problémák :(

Üdvözöljük fórumunkban!
Vendégkönyvünkbe bejelentkezés nélkül is írhat. Amennyiben fórumunk megtetszett, vagy a Subaru márka iránt érdeklödik, regisztrálja magát!

Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásSzerző: Vattakakukk » 2018.01.05. 15:09

Sziasztok!

Friss húsként sajnos egy szomorú témával kellett megkeresnem Titeket.

2017. májusa óta boldog tulajdonosa vagyok egy 2005-ös ("facelift" előtti ) 2.5 XT Foresternek. 10 éven túli álmom vált valóra :) Az autót már módosításokkal vettem meg (turbó felömlő, váltó, fékek elvileg wrx-sti szerzemények, friss vezrléssel, stb...) 280 Le mért teljesítménnyel. Imádtam. Decemberig... Akkor ugyanis eltört a hajtókar és szétverte a motort. Karácsony előtti rémálom... Motorcsere, 1,5mFt... Felocsúdtam, keresgéltem, beszélgettem szakikkal, de szeretném a Ti tanácsotokat is kérni.

1. Érdemes-e egy ugyanilyen blokkot (elvileg EJ25 a 155kW-os) belerakni, kevés futásteljesítménnyel, és reménykedni, hogy a mostaniban csak a 270e km okozta a törést. Többek szerint simán el kéne bírnia a 280 Le-t a gyári blokknak. Vagy vissza kéne venni a gyárira? (Nem szívesen, hiszen pont ezért vettem drágábban...)

2. Nézzek-e inkább import blokkot csupaszon, és pakolgassak bele erősített hajtókart, dugattyúkat és csapszegeket, és akkor biztos nyugodtan alszom. :)

A problémát a tapasztalat hiánya és a pénztárca okozza. Az 1. opció 7-800 eFt között megállna magyar papírozható motorral. A 2. opció sokak szerint 1,2-1,5 mFt és a sok összeválogatott import cucc miatt nem garantálható a végeredmény...

Hát köszönöm hogy elolvastátok, és várom a javaslatokat.
Vattakakukk
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.01.05. 09:58
Has liked: 0 time
Been liked: 2 times

Re: Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásSzerző: bzsk » 2018.01.05. 16:07

Vattakakukk írta:Sziasztok!

Friss húsként sajnos egy szomorú témával kellett megkeresnem Titeket.

2017. májusa óta boldog tulajdonosa vagyok egy 2005-ös ("facelift" előtti ) 2.5 XT Foresternek. 10 éven túli álmom vált valóra :) Az autót már módosításokkal vettem meg (turbó felömlő, váltó, fékek elvileg wrx-sti szerzemények, friss vezrléssel, stb...) 280 Le mért teljesítménnyel. Imádtam. Decemberig... Akkor ugyanis eltört a hajtókar és szétverte a motort. Karácsony előtti rémálom... Motorcsere, 1,5mFt... Felocsúdtam, keresgéltem, beszélgettem szakikkal, de szeretném a Ti tanácsotokat is kérni.

1. Érdemes-e egy ugyanilyen blokkot (elvileg EJ25 a 155kW-os) belerakni, kevés futásteljesítménnyel, és reménykedni, hogy a mostaniban csak a 270e km okozta a törést. Többek szerint simán el kéne bírnia a 280 Le-t a gyári blokknak. Vagy vissza kéne venni a gyárira? (Nem szívesen, hiszen pont ezért vettem drágábban...)

2. Nézzek-e inkább import blokkot csupaszon, és pakolgassak bele erősített hajtókart, dugattyúkat és csapszegeket, és akkor biztos nyugodtan alszom. :)

A problémát a tapasztalat hiánya és a pénztárca okozza. Az 1. opció 7-800 eFt között megállna magyar papírozható motorral. A 2. opció sokak szerint 1,2-1,5 mFt és a sok összeválogatott import cucc miatt nem garantálható a végeredmény...

Hát köszönöm hogy elolvastátok, és várom a javaslatokat.


Szia,

Szép story... :( De a 270 E km legalább szép futás, van akié 40 E km-t sem bírt...

Én a helyedben semmiféleképpen nem tennék bele még egyszer EJ25-öt, valahogy mindig ez a vége, tudnának itt páran mesélni. Szar és kész.
Impreza GT "00
Avatar
bzsk
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2013.04.08. 11:20
Tartózkodási hely: Budapest XIV., Eger
Has liked: 583 times
Been liked: 667 times

HozzászólásSzerző: Vattakakukk » 2018.01.05. 17:00

Szia,

Köszönöm a gyors reakciót :)

Szerinted mi lenne az áldásos út?
Ha megveszem az EJ25 blokkot és a gyári helyett erősebb hajtókar, dugattyúk stb?
Ezek szerint gyári teljesítménnyel sem bírják az EJ25-ök?
Vagy másik motorkód? EJ255?

Nagyon nem szeretném elásni az autót :( De ha 1,5mFt-t kéne rákölteni, hogy üzembiztos motorja legyen, akkor nagyon esélyes...
Vattakakukk
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.01.05. 09:58
Has liked: 0 time
Been liked: 2 times

Re: Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásSzerző: peter.lassu » 2018.01.05. 17:40

Bzsk sztem arra céloz hogy inkább egy ej20x motor menjen bele amik tapasztalat szerint tartósabbak. Nyilván ha ragaszkodsz ehhez a motor karakterisztikához akkor ez nem járható. :( Akkor viszont a felújítás talán tartósabb akkor eleve te járatod be.
Keep calm and drive a SUBARU
Avatar
peter.lassu
Törzsvendég
Törzsvendég
 
Hozzászólások: 277
Csatlakozott: 2014.10.23. 17:28
Has liked: 805 times
Been liked: 167 times

HozzászólásSzerző: Vattakakukk » 2018.01.07. 12:25

Hali.

Szoval vagy 2literes motor, vagy 2.5es de egyedi hajtokar, dugattyu meg stb? Nem is a karakterisztika, inkabb valahogy jobban hiszek a nagyobb lokterfogat-magasabb teljesitmeny komboban. Lehet h ez a marka tapasztalatlansagombol adodik...

Ha megveszem a bontott Ej25ot akkor hajtokar es egyeb cserevel lehet hinni a tartossagban?
Vattakakukk
Újonc
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.01.05. 09:58
Has liked: 0 time
Been liked: 2 times

Re:

HozzászólásSzerző: bzsk » 2018.01.07. 19:43

Vattakakukk írta:Szoval vagy 2literes motor, vagy 2.5es de egyedi hajtokar, dugattyu meg stb? Nem is a karakterisztika, inkabb valahogy jobban hiszek a nagyobb lokterfogat-magasabb teljesitmeny komboban. Lehet h ez a marka tapasztalatlansagombol adodik...
Ha megveszem a bontott Ej25ot akkor hajtokar es egyeb cserevel lehet hinni a tartossagban?


Szia,

Hát én itthon még jó turbós 2,5-t nem láttam (pláne nem "építettet"), de lehet vele próbálkozni, hátha majd a Tiéd az lesz. Rádumálnak majd egy, vagy rögtön két olajlecsapató tartályra, cp dugattyúkra, stb, ahogy szoktak a jómagyar szerelők, és ugyanúgy szerintem 1 M-ba lesz az időzített bombád. :)

Nagyobb lökettérfogat - nagyobb teljesítmény pedig nem egészen igaz...

Én a helyedben kidobnám a vasba, tennék bele egy EJ207 (STI) motort, és vígan eljárnék vele.
Impreza GT "00
Avatar
bzsk
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2013.04.08. 11:20
Tartózkodási hely: Budapest XIV., Eger
Has liked: 583 times
Been liked: 667 times

Re: Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásSzerző: rozsko » 2018.01.08. 23:04

Így is úgy is sokba fog kerülni.
Ha ragaszkodsz a 2.5hoz, és nem akarsz 300le fölé menni, akkor abban én a dugattyút, a hajtókarokat, a hengerfej tocsavarokat és nyilván a csapágyakat cserelnem aftermarket cuccokra.
Ezek után bírnia kéne sokáig.

A 2.0as mocinak az az előnye, hogy kevésbé hajlamos hengerfejesnek lenni, mivel vastagabbak a hüvelyek falai. De ha ilyet tennék egy verdába, én akkor is kicserélném az előbb említett dolgokat, biztos ami sicher alapon.

Tapatalkkal küldve az én SM-G930F eszközömről
2007 STi Limited Edition
Kép Kép
Avatar
rozsko
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 618
Csatlakozott: 2015.09.01. 21:07
Has liked: 337 times
Been liked: 557 times

Re: Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásSzerző: moleszka » 2018.04.02. 15:13

Szia! Most olvastam mi történt. Sajnálom. Ez a blokk egy időzített bomba hát még ha meg is emelve a töltőnyomás... Javasolnám nézz körül ebayen most néztem meg egy EJ207 6os dccds váltóval nagy brembóval cakk pakk 1.1m ez egy gyári sti blokk persze 2.0. Azt is vedd figyelembe, hogy ha a 2.5-öt húzod 5-ös váltóval akkor az lesz a következő. Én már rajtoltam rosszul 5ös váltóval. Eredmény 3-as szinkron kuka ezáltal a váltó is. Ha nem akarsz ennyit belerakni akkor egy EJ205 ez a 2 literes wrx blokkja. 1000 eur plusz szallitas. Ne félj rendelni külföldről garit vállalnak. Lehet alkudni. Ha angliából veszel gombokért ki is mehetsz megnézni és sok magyar cég haza is hozza kaputól kapuig. Én is vettem pár dolgot már usaból (cvt honda váltó 5öd áron). Sti lámpák japánból...

2002 wrx wagon ppp
'02 Bug eye WRX Wagon PPP
BLACK-BLUE
Avatar
moleszka
Bennfentes
Bennfentes
 
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2017.01.26. 07:34
Has liked: 56 times
Been liked: 55 times

Re: Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásSzerző: bzsk » 2018.04.02. 22:03

moleszka írta:most néztem meg egy EJ207 6os dccds váltóval nagy brembóval cakk pakk 1.1m ez egy gyári sti blokk persze 2.0.


Linket. :D :D
Impreza GT "00
Avatar
bzsk
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2013.04.08. 11:20
Tartózkodási hely: Budapest XIV., Eger
Has liked: 583 times
Been liked: 667 times

HozzászólásSzerző: moleszka » 2018.04.02. 22:31

bzsk írta:
moleszka írta:most néztem meg egy EJ207 6os dccds váltóval nagy brembóval cakk pakk 1.1m ez egy gyári sti blokk persze 2.0.


Linket. :D :D


Végig nem pörgetem még 1x. Mobilos ebayen van egy rakat. Ha most rászűrök arra, hogy EJ207 180 db találat van.Kinek mi kell. (Közben találtam 1000cc-s injektorokat már EURO7-es normához beállítva. :alszent: ) 380e-től 2.5m-ig van kínálat. Amiket néztem japcsi v. usa. Lehet, hogy non dccd-s volt vagy rövid GC8. Nem olvasgattam végig a leírásokat. Egy biztos ha van dollár akkor bármi lehet. :alien: Első körben ki kell találni mit akarunk utána lehet, hogy jobban megéri egy sima wrx blokkot megcsinálni, mint egy STi-t huzogatni. Én speciel ezt választanám ebben a helyzetben. EJ 205 + 6-os váltó 1.2m berkava. Ha még van a perselyben akkor lehet huligánkodni.
'02 Bug eye WRX Wagon PPP
BLACK-BLUE
Avatar
moleszka
Bennfentes
Bennfentes
 
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2017.01.26. 07:34
Has liked: 56 times
Been liked: 55 times

Re:

HozzászólásSzerző: bzsk » 2018.04.03. 07:40

moleszka írta:EJ 205 + 6-os váltó 1.2m berkava. Ha még van a perselyben akkor lehet huligánkodni.


Nem akarlak elkeseríteni, de egy sima 6-os váltó féltengelyekkel, diffivel minden szir-szarral (munkadíj) súrolja alulról az 1 M-t.

És igazad van, csak le kell nyomni az entert. :D
Impreza GT "00
Avatar
bzsk
Dumazsák
Dumazsák
 
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2013.04.08. 11:20
Tartózkodási hely: Budapest XIV., Eger
Has liked: 583 times
Been liked: 667 times


Vissza: Magyar

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron