Oldal: 1 / 1

Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásElküldve: 2018.01.05. 15:09
Szerző: Vattakakukk
Sziasztok!

Friss húsként sajnos egy szomorú témával kellett megkeresnem Titeket.

2017. májusa óta boldog tulajdonosa vagyok egy 2005-ös ("facelift" előtti ) 2.5 XT Foresternek. 10 éven túli álmom vált valóra :) Az autót már módosításokkal vettem meg (turbó felömlő, váltó, fékek elvileg wrx-sti szerzemények, friss vezrléssel, stb...) 280 Le mért teljesítménnyel. Imádtam. Decemberig... Akkor ugyanis eltört a hajtókar és szétverte a motort. Karácsony előtti rémálom... Motorcsere, 1,5mFt... Felocsúdtam, keresgéltem, beszélgettem szakikkal, de szeretném a Ti tanácsotokat is kérni.

1. Érdemes-e egy ugyanilyen blokkot (elvileg EJ25 a 155kW-os) belerakni, kevés futásteljesítménnyel, és reménykedni, hogy a mostaniban csak a 270e km okozta a törést. Többek szerint simán el kéne bírnia a 280 Le-t a gyári blokknak. Vagy vissza kéne venni a gyárira? (Nem szívesen, hiszen pont ezért vettem drágábban...)

2. Nézzek-e inkább import blokkot csupaszon, és pakolgassak bele erősített hajtókart, dugattyúkat és csapszegeket, és akkor biztos nyugodtan alszom. :)

A problémát a tapasztalat hiánya és a pénztárca okozza. Az 1. opció 7-800 eFt között megállna magyar papírozható motorral. A 2. opció sokak szerint 1,2-1,5 mFt és a sok összeválogatott import cucc miatt nem garantálható a végeredmény...

Hát köszönöm hogy elolvastátok, és várom a javaslatokat.

Re: Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásElküldve: 2018.01.05. 16:07
Szerző: bzsk
Vattakakukk írta:Sziasztok!

Friss húsként sajnos egy szomorú témával kellett megkeresnem Titeket.

2017. májusa óta boldog tulajdonosa vagyok egy 2005-ös ("facelift" előtti ) 2.5 XT Foresternek. 10 éven túli álmom vált valóra :) Az autót már módosításokkal vettem meg (turbó felömlő, váltó, fékek elvileg wrx-sti szerzemények, friss vezrléssel, stb...) 280 Le mért teljesítménnyel. Imádtam. Decemberig... Akkor ugyanis eltört a hajtókar és szétverte a motort. Karácsony előtti rémálom... Motorcsere, 1,5mFt... Felocsúdtam, keresgéltem, beszélgettem szakikkal, de szeretném a Ti tanácsotokat is kérni.

1. Érdemes-e egy ugyanilyen blokkot (elvileg EJ25 a 155kW-os) belerakni, kevés futásteljesítménnyel, és reménykedni, hogy a mostaniban csak a 270e km okozta a törést. Többek szerint simán el kéne bírnia a 280 Le-t a gyári blokknak. Vagy vissza kéne venni a gyárira? (Nem szívesen, hiszen pont ezért vettem drágábban...)

2. Nézzek-e inkább import blokkot csupaszon, és pakolgassak bele erősített hajtókart, dugattyúkat és csapszegeket, és akkor biztos nyugodtan alszom. :)

A problémát a tapasztalat hiánya és a pénztárca okozza. Az 1. opció 7-800 eFt között megállna magyar papírozható motorral. A 2. opció sokak szerint 1,2-1,5 mFt és a sok összeválogatott import cucc miatt nem garantálható a végeredmény...

Hát köszönöm hogy elolvastátok, és várom a javaslatokat.


Szia,

Szép story... :( De a 270 E km legalább szép futás, van akié 40 E km-t sem bírt...

Én a helyedben semmiféleképpen nem tennék bele még egyszer EJ25-öt, valahogy mindig ez a vége, tudnának itt páran mesélni. Szar és kész.

HozzászólásElküldve: 2018.01.05. 17:00
Szerző: Vattakakukk
Szia,

Köszönöm a gyors reakciót :)

Szerinted mi lenne az áldásos út?
Ha megveszem az EJ25 blokkot és a gyári helyett erősebb hajtókar, dugattyúk stb?
Ezek szerint gyári teljesítménnyel sem bírják az EJ25-ök?
Vagy másik motorkód? EJ255?

Nagyon nem szeretném elásni az autót :( De ha 1,5mFt-t kéne rákölteni, hogy üzembiztos motorja legyen, akkor nagyon esélyes...

Re: Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásElküldve: 2018.01.05. 17:40
Szerző: peter.lassu
Bzsk sztem arra céloz hogy inkább egy ej20x motor menjen bele amik tapasztalat szerint tartósabbak. Nyilván ha ragaszkodsz ehhez a motor karakterisztikához akkor ez nem járható. :( Akkor viszont a felújítás talán tartósabb akkor eleve te járatod be.

HozzászólásElküldve: 2018.01.07. 12:25
Szerző: Vattakakukk
Hali.

Szoval vagy 2literes motor, vagy 2.5es de egyedi hajtokar, dugattyu meg stb? Nem is a karakterisztika, inkabb valahogy jobban hiszek a nagyobb lokterfogat-magasabb teljesitmeny komboban. Lehet h ez a marka tapasztalatlansagombol adodik...

Ha megveszem a bontott Ej25ot akkor hajtokar es egyeb cserevel lehet hinni a tartossagban?

Re:

HozzászólásElküldve: 2018.01.07. 19:43
Szerző: bzsk
Vattakakukk írta:Szoval vagy 2literes motor, vagy 2.5es de egyedi hajtokar, dugattyu meg stb? Nem is a karakterisztika, inkabb valahogy jobban hiszek a nagyobb lokterfogat-magasabb teljesitmeny komboban. Lehet h ez a marka tapasztalatlansagombol adodik...
Ha megveszem a bontott Ej25ot akkor hajtokar es egyeb cserevel lehet hinni a tartossagban?


Szia,

Hát én itthon még jó turbós 2,5-t nem láttam (pláne nem "építettet"), de lehet vele próbálkozni, hátha majd a Tiéd az lesz. Rádumálnak majd egy, vagy rögtön két olajlecsapató tartályra, cp dugattyúkra, stb, ahogy szoktak a jómagyar szerelők, és ugyanúgy szerintem 1 M-ba lesz az időzített bombád. :)

Nagyobb lökettérfogat - nagyobb teljesítmény pedig nem egészen igaz...

Én a helyedben kidobnám a vasba, tennék bele egy EJ207 (STI) motort, és vígan eljárnék vele.

Re: Forester 2.5XT problémák :(

HozzászólásElküldve: 2018.01.08. 23:04
Szerző: rozsko
Így is úgy is sokba fog kerülni.
Ha ragaszkodsz a 2.5hoz, és nem akarsz 300le fölé menni, akkor abban én a dugattyút, a hajtókarokat, a hengerfej tocsavarokat és nyilván a csapágyakat cserelnem aftermarket cuccokra.
Ezek után bírnia kéne sokáig.

A 2.0as mocinak az az előnye, hogy kevésbé hajlamos hengerfejesnek lenni, mivel vastagabbak a hüvelyek falai. De ha ilyet tennék egy verdába, én akkor is kicserélném az előbb említett dolgokat, biztos ami sicher alapon.

Tapatalkkal küldve az én SM-G930F eszközömről